A.Sz.F.

ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI és FELHASZNÁLÁSI FELTÉTELEK (letöltés)

 

 

  1. Az ÁSZF célja, fogalmak

 

A Webáruházban történő vásárlás, illetve a Webáruház által nyújtott szolgáltatások igénybevételének feltétele, hogy Ön, mint Vásárló, elfogadja és alkalmazza a Szolgáltató jelen Általános Szerződési Feltételeit (a továbbiakban: ÁSZF).

 

Tájékoztatjuk, hogy az alábbi ÁSZF, illetve annak elfogadása nem kerül iktatásra, valamint kizárólag elektronikus úton kerül megkötésre. A Webáruházban történő vásárlással online adásvételi szerződés jön létre. A létrejött online adásvételi szerződés magatartási kódexre nem utal, és később nem visszakereshető. A szerződés nyelve magyar, vagy angol; értelemzési vagy egyéb vita esetén a magyar szövegváltozat irányadó.

 

 

Fogalom-meghatározások

„Webáruház”, vagy „Weboldal”: a www.signatore-apparel.hu és www.signatore-apparel.com  weboldalak, amely a Szolgáltató termékeinek vásárlását teszi lehetővé.

„Szolgáltató”: a Meta-Tex International Kft., mint a Webáruház fejlesztője és üzemeltetője, jelen Ászf kibocsátója, és mint szerződő fél.

„Vásárló”: természetes vagy jogi személy, aki a Webáruházban Terméket vásárol.

 „Felhasználó”: természetes vagy jogi személy, aki a Webáruházat használja, azt böngészi, függetlenül attól, hogy vásárol-e Terméket.

„Fél”: a szövegkörnyezettől függően jelenti vagy a Vásárlót, vagy a Szolgáltatót.

„Felek”: a Vásárló és a Szolgáltató együttesen.

„Vásárlás” vagy „Megrendelés”: Terméknek a Webáruház útján történői megvétele, illetve a Vásárló és a Szolgáltató közötti, Termék adásvételére irányuló jogviszony.

„Termék”: a Webáruházban elérhető termék, mint ingó dolog.

„Kosár”: a Webáruház alkalmazás azon része, amelybe a Vásárló a megvásárolni kívánt terméket vagy termékeket online elhelyezheti, vásárlás érdekében (függetlenül attól, hogy az elhelyezéssel egyidejűleg vagy későbbi időpontban kíván vásárolni).

„Szellemi Tulajdon”: a Szolgáltató tulajdonát képező szellemi tulajdon – ideértve a vonatkozó jogszabályok szerint jogi oltalom alatt álló, vagy erre irányuló eljárás tárgyát képező javakon túl a be nem jelentett, illetve formálisan le nem védett szellemi javakat is – (különösen: védjegy, ipari minta, szerzői jog, know-how).

„Ptk.”: a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi. V. törvény.

 

 

  1. Szolgáltató alapadatai

 

Márkanév: Signatore Apparel

Cégnév: Meta-Tex International Kft.

Székhely: 2234 Maglód, Fő utca 104.

Adószám: 28955339-2-13

Cégjegyzékszám: 13-09-209319

e-mail cím: order@signatore-apparel.com

Képviseli: Madai Anita ügyvezető, Mathilda Urvin Eugene Gregory ügyvezető

Honlap: www.signatore-apparel.hu, www.signatore-apparel.com

 

 

III. A Webáruház használatának feltételei, a jogviszony tartalma

 

  1. Általános rendelkezések, a jogviszony jellege, az egyes felek jogállása

Valamennyi Vásárló részére a jelen ÁSZF tartalmazza a Webáruház használatára vonatkozó alapvető feltételeket, jogokat és kötelezettségeket.

 

Jelen ÁSZF a Webáruház minden egyes használatára, és valamennyi vásárlásra irányadó. A Weboldal használója és szolgáltatásai igénybe vevője elfogadja jelen ÁSZF-ben rögzítetteket.

 

Jelen ÁSZF esetleges jövőbeni módosításait Szolgáltató a honlapján közzéteszi. Jelen ÁSZF folyamatosan elérhető a Szolgáltató honlapján.

 

  1. A Webáruház használatának előfeltételei

A Webáruházban a vásárlás regisztráció nélkül is lehetséges.

 

  1. A vásárlás menete, létrejötte

3.1. Megrendelés létrejöttéhez az szükséges, hogy a Vásárló a kiválasztott Terméket, vagy Termékeket Kosárba helyezze és megadja a Megrendelés teljesítéséhez szükséges számlázási adatokat. A Termék Kosárba helyezése önmagában még nem jelenti a Megrendelés véglegesítését, létrejöttét.

 

3.2. A megrendelés vásárló általi befejezésekor a megrendelés elküldését (Megrendelem gomb megnyomását) követően a Vásárló a fizetési felületre kerül átirányításra, ahol választania kell a megadott fizetési lehetőségek közül. Előbbiek együttesen jelentik a Megrendelés Vásárló általi véglegesítését.

 

3.3. Vásárló a Megrendelés véglegesítésével kijelenti, hogy a vásárlás során, és annak teljesítéséhez szükséges, általa megadott adatok a valóságnak megfelelnek, és hozzájárul, hogy azokat Szolgáltató a Megrendelés teljesítése (szükség esetén ezzel összefüggő kapcsolatfelvétel) céljából felhasználja, kezelje.

 

3.4. Vásárló a Megrendelés véglegesítésével kötelezettséget vállal arra, hogy a Megrendelés tárgyát képező Termék(ek) vételárát, valamint a Szolgáltató által nyújtott, a Vásárlással összefüggő szolgáltatások ellenértékét megfizeti. A Megrendelés Vásárló általi véglegesítését követően visszaigazolás kerül megküldésre a Vásárló részére. A Vásárló által véglegesített Megrendelés előbbiek szerinti visszaigazolása az annak tárgyát képező Termék(ek) adásvételére, és az Alkalmazás által nyújtott szolgáltatások igénybevételére vonatkozó jogviszonyt hoz létre.

 

3.5. Szolgáltató törölheti (megszüntetheti) a Megrendelést, amennyiben a Vásárló által megadott adat vélelmezhetően megtévesztő, hamis vagy a valóságnak más okból nem megfelelő, nem teljes körűek, vagy azok alapján egyébként nem lehetséges a Megrendelés teljesítése.

 

3.6. Megrendelés során figyelni kell az adatok pontos, teljes, naprakész, a valóságnak megfelelő megadására. A megrendelés véglegesítése előtt folyamatosan lehetőség van az igénybe vevő által bevitt adatok módosítására. Az adatok kitöltése után fontos a megadott adatokat ellenőrizni. Vásárló felelőssége, hogy az általa megadott adatok pontosan, a valóságnak megfelelőenkerüljenek megadásra, mivel a megadott adatok alapján kerül sor a szolgáltatás teljesítésére.

 

3.7. Vásárló a Megrendelése elküldésével tudomásul veszi, hogy Szolgáltató jogosult a hibás adatbeviteléből, a jogellenesen megadott adatokból eredő kárát és költségét a Vásárlóra, Felhasználóra hárítani.

 

3.8. A Megrendelés, mint szerződés elektronikus úton megkötött szerződésnek minősül, amelyre a polgári törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvényben foglaltak irányadóak. Amennyiben a szerződés fogyasztónak minősülő Vásárló és Szolgáltató között jön létre, a szerződés a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet hatálya alá tartozik.

 

3.9. A Megrendelés a szolgáltatás teljesítésével megszűnik. A Megrendelés megszüntethető a Felek közös megegyezésével is.

 

  1. A Termék vételárának és a Szolgáltató által nyújtott szolgáltatások ellenértékének megfizetése

4.1. A Megrendelés alapján a Vásárlót terhelő fizetési kötelezettség a Weboldalon megadott fizetési módok valamelyike útján teljesíthető.

 

4.2. A Termék feltüntetett vételára mindig a kiválasztott áru mellett feltüntetett bruttó ár, a termékoldalakon esetenként nettó ár információval kiegészítve. A Weboldalon feltüntetett Termékárak nem minősülnek közvetlen árajánlattételnek. Az esetleges elírásokból eredő károkért Szolgáltató nem vállal felelősséget.

 

4.3. A Termékekre vonatkozóan megjelenített árak nem tartalmazzák a házhoz szállítás költségét/díját. Az szállítási díjról/költségekről az egyes Termékek, szolgáltatások megrendelése előtt a Webáruházban tájékozódhat.

 

4.4. A Vásárlót terhelő fizetési kötelezettség nem teljesítése esetén a Megrendelés teljesítését a Szolgáltató megtagadhatja.

 

4.5. A Megrendelés tárgyát képező Termék feletti tulajdonjog a Termék átvételével egyidejűleg száll át a Vásárlóra, feltéve, hogy a Vásárló a Termék vételárát és a szolgáltatások ellenértékét hiánytalanul megfizette.

 

4.6. Szolgáltató a bankkártyával történő fizetés kapcsán felhívja a Vásárlók figyelmét arra, hogy az esetleges jogtalan hozzáférések elkerülése érdekében nem javasolt védelem nélküli, automatizált bejelentkezési módot telepíteni a Weboldalon, és nem javasolt bejelentkezve maradni a fiókban.

 

  1. Részteljesítés, nem teljesítés (készlethiány)

Amennyiben a Megrendelés tárgyát képező Termékek nem mindegyike, vagy valamely Termék nem az igényelt mennyiségben áll rendelkezésre, úgy erről Szolgáltató értesítést küld a Vásárló email címére. Vásárlónak ilyen esetben az Alkalmazásban lehetősége van arra, hogy

– a) elfogadja a megváltozott módon történő teljesítést, vagy

– b) elálljon a Megrendeléstől.

Előbbi (a) esetben a Megrendelés közös megegyezéssel és értelemszerűen módosítottnak minősül.

Utóbbi (b) esetben a Megrendelés megszűntnek tekintendő; és Felek egyike sem jogosult a másik Féllel szemben igényt, követelést támasztani.

 

Amennyiben a Megrendelés tárgyát képező Termék nincs készleten, úgy erről Szolgáltató értesítést küld a Vásárló email címére. Ezen értesítés esetén a Megrendelés megszűntnek tekintendő; ilyen esteben Felek egyike sem jogosult a másik Féllel szemben igényt, követelést támasztani. 

 

  1. Szállítás, a Termék(ek) átadása

Minden esetben a Vásárló által meghatározott, a Megrendelésben megjelölt helyszínén történik a Termék átadása.

 

  1. A Termékek jellemzői, a megrendelhető termékek köre

A Webáruházban azon Termékek rendelhetők meg, amelyek listázásra kerülnek.

 

A Webáruházban feltüntetésre kerül a Termék neve, ára, valamint a Termékről fotót és/vagy leírás kerül megjelenítésre. Az egyes Termékek adatlapján megjelenített képek eltérhetnek a valóságostól, bizonyos esetekben csak illusztrációként szerepelnek.Szolgáltató nem vállal felelősséget a megjelenő kép és a Termék tényleges kinézete, tulajdonságai közötti különbözőség miatt, továbbá nem vállal felelősséget a Terméknél szereplő ismertető leírás esetleges pontatlanságáért.

 

A Webáruházban ruházati termékek és kiegészítők kerülnek forgalmazásra, melyek az alábbiak szerint kategorizálhatók:pulóverek (topok) és kiegészítők.

 

Amennyiben a Vásárló a Terméket nem a mosási címkén/termékcímkén megadott módon kezeli, vagy ha azt nem rendeltetésszerűen használja, és emiatt a Termékben kár, sérülés keletkezik, az nem minősül sem kellékszavatossági, sem pedig termékszavatossági problémának, ilyen esetekben a Webáruház felelőssége kizárt.

 

 

  1. Panaszkezelés

 

  1. Szolgáltató a szóbeli panaszt azonnal megvizsgálja, és szükség szerint orvosolja. Ha Vásárló a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, Szolgáltató a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel, és annak egy másolati példányát a személyesen közölt szóbeli panasz esetén helyben a Vásárlónak/igénybe vevőnek átadja; telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a Vásárlónak/igénybe vevőnek legkésőbb – a panasz beérkezését követően harminc napon belül írásban – az érdemi válasszal egyidejűleg megküldi, egyebekben pedig az írásbeli panaszra vonatkozóan írtak szerint jár el. A telefonon vagy elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panaszt Szolgáltató egyedi azonosítószámmal látja el.

 

  1. Az írásbeli panaszt Szolgáltató – az Európai Unió közvetlenül alkalmazandó jogi aktusa vagy jogszabály eltérő rendelkezése hiányában – a beérkezését követően harminc napon belül írásban érdemben megválaszolja és intézkedik annak közlése iránt. A panaszt elutasító álláspontját megindokolja. A panasz elutasítása esetén Szolgáltató a Vásárlót/igénybe vevőt írásban tájékoztatja arról, hogy panaszával – annak jellege szerint – mely hatóság vagy a békéltető testület eljárását kezdeményezheti és megadja az illetékes hatóság, illetve a Szolgáltató székhelye szerinti békéltető testület levelezési címét.

 

  1. A panaszról felvett jegyzőkönyv az alábbiakat tartalmazza:

– a Vásárló neve, lakcíme; a

–  panasz előterjesztésének helye, ideje, módja;

– a Vásárló panaszának részletes leírása, az általa bemutatott iratok, dokumentumok és egyéb bizonyítékok jegyzéke;

– Szolgáltató nyilatkozata a Vásárló panaszával kapcsolatos álláspontjáról, amennyiben a panasz azonnali kivizsgálása lehetséges;

– a jegyzőkönyvet felvevő személy és – telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz kivételével – az igénybe vevő aláírása;

– a jegyzőkönyv felvételének helye, ideje; telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a panasz egyedi azonosítószáma.

 

  1. Szolgáltató a panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát öt évig megőrzi, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatja.

 

  1. Vásárló a panaszkezelés jelen fejezet szerinti módját a Webáruház által nyújtott szolgáltatás igénybevételével elfogadja.

 

  1. Panaszügyintézés kizárólag e-mailen történik:

Elektronikus levelezési cím: orders@signatore-apparel.com

Panaszügyintézés módja, e-mailben. Az e-mailen küldött panasz írásban tettnek minősül.

Panaszok közlésére szolgáló kapcsolat felvételi adatok: Vásárló neve, rendelési szám, panasz típusa és leírása.

 

 

  1. Online vitarendezés, békéltető testület

 

  1. Online vitarendezés

A fogyasztói jogviták online rendezéséről, valamint a 2006/2004/EK rendelet és a 2009/22/EK irányelv módosításáról (fogyasztói online vitarendezési irányelv) szóló, 2013. évi május 21.-i 524/2013/EU európai parlamenti és tanácsi rendelet (a továbbiakban: rendelet) alapján az Európai Bizottság létrehozott egy online vitarendezési platformot, amely 2016. február 15-től vehető igénybe az online adásvételi vagy szolgáltatási szerződést kötők között fogyasztói jogvita esetén mind a fogyasztók, mind a kereskedők számára.

 

A rendelet az Unióban tartózkodási hellyel rendelkező fogyasztók és az Unióban letelepedett kereskedők közötti, online adásvételi vagy szolgáltatási szerződésekből eredő kötelezettségekkel kapcsolatban felmerülő jogviták bírósági eljáráson kívüli rendezésére alkalmazandó, amelynek során a jogvita rendezésére a 2013/11/EU irányelv 20. cikkének (2) bekezdése szerint jegyzékbe vett alternatív vitarendezési fórum közreműködésével és egy európai online vitarendezési platformon keresztül kerül sor.

 

Ahhoz, hogy az online vitarendezési platformot használni tudja, előzőleg regisztrálnia kell az Európai Bizottság rendszerében. Az online vitarendezési platformot az Európai Bizottság rendszerében való regisztrációt követően az alábbi link segítségével érheti el: http://ec.europa.eu/odr

 

  1. Békéltető testület

Amennyiben a Szolgáltató és Vásárló között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita tárgyalásos úton nem rendeződik, a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény értelmében a fogyasztónak minősülő Vásárló, a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes békéltető testülethez fordulhat és kezdeményezheti a Testület eljárását, illetve fordulhat a Szolgáltató székhelye szerint illetékes Békéltető Testülethez. A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése.

Az eljárásra a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület illetékes.

A fogyasztó belföldi lakóhelye és tartózkodási helye hiányában a békéltető testület illetékességét a fogyasztói jogvitával érintett vállalkozás vagy az annak képviseletére feljogosított szerv székhelye alapítja meg. Az eljárásra – a fogyasztó erre irányuló kérelme alapján – az előző bekezdés szerint illetékes testület helyett a fogyasztó kérelmében megjelölt békéltető testület illetékes.

Szolgáltató székhelye szerint illetékes békéltető testület: Pest Vármegyei Békéltető Testület (Cím: 1055 Budapest, Balassi Bálint utca 25. 4. em. 2., Telefon: 06-1-792-7881, -mail: pmbekelteto@pmkik.hu).

A Békéltető Testületekről bővebb információ érhető el a következő honlapon: http://www.bekeltetes.hu/.

 

Online adásvételi vagy online szolgáltatási szerződéssel összefüggő határon átnyúló fogyasztói jogvita esetén az eljárásra kizárólag a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara mellett működő békéltető testület illetékes.

 

 

  1. Kellékszavatosság, termékszavatosság

 

  1. Jótállás, szavatosság

A Webáruházban elérhető Termékek ruházati termékek, melyekre kötelező jótállás nem vonatkozik.

 

  1. Kellékszavatosság

2.1. A Vásárló a Szolgáltató hibás teljesítése esetén kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint. A szavatossági igények intézése tekintetében a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól szóló 19/2014. (IV. 29.) NGM rendeletben foglaltak irányadóak.

 

2.2. Kellékszavatossági igénye alapján a Vásárló – választása szerint –

  1. a) kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha a választott kellékszavatossági jog teljesítése lehetetlen, vagy ha az Szolgáltatónak – másik kellékszavatossági igény teljesítésével összehasonlítva – aránytalan többletköltséget eredményezne (figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a kellékszavatossági jog teljesítésével a jogosultnak okozott érdeksérelmet); vagy
  2. b) az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelheti, vagy a szerződéstől elállhat, ha Szolgáltató a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének megfelelő határidőn belül, a jogosult érdekeit kímélve nem tud eleget tenni, vagy ha Vásárlónak a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt.

Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.

 

2.3. A Vásárló a választott kellékszavatossági jogáról másikra térhet át. Az áttéréssel okozott költséget köteles Szolgáltatónak megfizetni, kivéve, ha az áttérésre a Szolgáltató adott okot, vagy az áttérés egyébként indokolt volt.

 

2.4. A Vásárló a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát Szolgáltatóval közölni; a két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a Vásárló felelős.

 

2.5. A Termék átvételét követően a Vásárló a Ptk. 6:127. § szerinti megvizsgálási kötelezettségnek késedelem nélkül köteles eleget tenni.

 

2.6. A Vásárló kellékszavatossági igénye a teljesítés időpontjától számított két év alatt évül el. Nem számít bele az elévülési időbe a kijavítási időnek az a része, amely alatt a Vásárló a dolgot rendeltetésszerűen nem tudja használni.

 

2.7. A Terméknek a kicseréléssel vagy a kijavítással érintett részére a kellékszavatossági igény elévülése újból kezdődik. Ezt a szabályt kell alkalmazni arra az esetre is, ha a kijavítás következményeként új hiba keletkezik.

 

  1. Termékszavatosság

3.1. A Termék hibája esetén követelheti a Szolgáltatótól, mint gyártótól, hogy a Termék hibáját javítsa ki, vagy – ha a kijavítás megfelelő határidőn belül, a Vásárló érdekeinek sérelme nélkül nem lehetséges – a Terméket cserélje ki.

 

3.2. A Termék akkor minősül hibásnak, ha nem felel meg a terméknek a gyártó által történt forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

 

3.3. A Vásárló a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a gyártóval közölni. A hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a Vásárló felelős.

 

3.4. A termékszavatosság alkalmazásában gyártónak minősül a Szolgáltató, mint a Termék előállítója és forgalmazója.

 

3.5. Szolgáltató mentesül a termékszavatossági kötelezettség alól, ha bizonyítja, hogy

  1. a) a Terméket nem üzleti tevékenysége vagy önálló foglalkozása körében gyártotta vagy forgalmazta;
  2. b) a Termék forgalomba hozatalának időpontjában a hiba a tudomány és a technika állása szerint nem volt felismerhető; vagy
  3. c) a Termék hibáját jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazása okozta.

 

3.6. Csere esetén a kicserélt Termékre, kijavítás esetén a Termék kijavítással érintett részére vonatkozó kellékszavatossági kötelezettség Szolgáltatót terheli.

 

3.7. Szolgáltatót, mint gyártót a termékszavatosság az adott Termék általa történő forgalomba hozatalától számított két évig terheli; határidő eltelte jogvesztéssel jár.

 

3.8. A termékszavatossági jogokat a termék tulajdonjogának átruházása esetén az új tulajdonos érvényesítheti a gyártóval szemben.

 

3.9. Vásárló ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet; termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt Termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.

 

 

VII. Elállási jog

 

  1. Az elállási jog gyakorlása, határidő

1.1. A Vásárló 14 naptári napon belül jogosult indokolás nélkül elállni a Vásárlástól/Megrendeléstől a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet szabályai szerint.

Az elállási határidő a Termék átvételének napjától számított 14 naptári nap. Amennyiben Vásárló élni kíván elállási jogával, erre vonatkozó szándékát tartalmazó nyilatkozatát elektronikus úton küldött levél útján az alábbi e-mail címre kell eljuttatnia: orders@signatore-apparel.com

A fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy az elállási jogot a jogszabállyal összhangban gyakorolta.

 

1.2. Az elállási jog – jelen ÁSZF-hez 1. sz. mellékletként csatolt – nyilatkozat-minta felhasználásával vagy az erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozat útján gyakorolhatja.

 

1.3. Az elállási jog nem gyakorolható:

– ha a Vásárló a Termék használatát már megkezdte;

– ha a Termék ára a vállalkozás által nem irányítható pénzpiaci mozgások, ingadozásoktól függ;

– ha a Termék kifejezetten a Vásárló kérésére, az ő által szabott igények alapján egyedi kérésének megfelelően került előállításra;

– olyan zárt csomagolású termékek esetén, amelyek egészségvédelmi, vagy higiéniai okokból a védőcsomagolás felbontását követően nem küldhető vissza, vagy újrafelhasználásuk lehetetlenné válik.

 

1.4. A Vásárló nem állhat el a Vásárlástól/Megrendeléstől, amennyiben nem minősül Fogyasztónak; így különösen, ha a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény 2. § a) bekezdés szerint a gazdasági társaság, egyéni vállalkozó, civil szervezet, egyházi jogi személy, vagy egyéb szervezet, gazdálkodó csoport nevére került kiállításra a vonatkozó számla.

 

  1. Az elállás joghatásai

2.1. Amennyiben a Vásárló él elállási jogával, Szolgáltató legkésőbb az elállási nyilatkozat kézhezvételétől számított 14 naptári napon belül visszatéríti a vételárat. A Szolgáltató a Vásárlónak visszajáró összeget a Vásárló által igénybe vett fizetési móddal megegyező módon téríti vissza. A Vásárló kifejezett beleegyezése alapján a Szolgáltató a visszatérítésre más fizetési módot is alkalmazhat, de a Vásárlót ebből adódóan semmilyen többletdíj nem terhelheti.

 

2.2. Elállás esetén Vásárló köteles a terméket – eredeti, nem viselt, felcímkézett állapotában – indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 naptári napon belül Szolgáltató részére visszaküldeni, vagy azt Szolgáltatónak átadni. Szolgáltató nem vesz át utánvételes küldeményt. Vásárló viseli a Termék visszaküldésének közvetlen költségét, valamint a vételár – választott fizetési mód szerint felmerülő – visszatérítésének járulékos költségét.

 

2.3. Szolgáltató a vételár visszatérítését visszatarthatja a Termék részére történő visszaszolgáltatásáig, vagy, amíg a Vásárló nem igazolta, hogy azt visszaküldte (a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni). Vásárló kizárólag abban az esetben felelős a Termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, amennyiben az a Termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be. Szolgáltató fénykép és/vagy videófelvételt készíthet a Termék átvételkori állapotáról. Amennyiben a termék visszaérkezéskori vizsgálat megállapítja, hogy a terméket viselték vagy használták, Szolgáltató nem köteles visszatéríteni a vételárat.

 

2.4. Elállás esetén Vásárlónak a Terméket – a vonatkozó számla vagy annak másolata csatolása mellett – a következő címre kell visszaküldenie: Meta-Tex International Kft. 2234 Maglód, Fő út 104.

 

 

VIII. A Webáruház nyújtotta szolgáltatásokkal összefüggő felelősség

 

A Webáruházat minden Felhasználó kizárólag a saját kockázatára és felelősségére használhatja.

 

Szolgáltató nem garantálja a Webáruház funkcióinak hiba- és zavarmentes működését és ezen zavarok azonnali kijavítását, valamint az elérést biztosító szerver vírusmentességét.

 

Szolgáltató a Webáruház nyújtotta szolgáltatások bármely részének igénybevételéből eredő mindennemű kár megtérítését kizárja.

 

A Webáruház használata során elérhetővé váló külső weboldalak tartalmáért Szolgáltató semmiféle felelősséget nem vállal.

 

Szolgáltató nem felelős az abból származó kárért, hogy Felhasználó adatai védelméről nem gondoskodott megfelelően, pl. jelszava könnyen megfejthető, vagy azt harmadik személy tudomására hozta.

 

Mivel az Internet nyitott és nem tekinthető biztonságos hálózatnak, az azon továbbított adatok megsemmisülése, késedelmes megérkezése vagy bármely más egyéb hiba folytán keletkező károk tekintetében a Szolgáltató kártérítési felelősségét kizárja.

 

A Webáruház használata útján elérhető információk pontosságával kapcsolatosan kizárja a Szolgáltató a felelősségét azon esetekben, amikor nyilvánvalóan szám, vagy betűelírás, vagy ehhez hasonló körülmény áll fenn (pl. irreálisan alacsony ár, még akciók esetében is).

 

 

  1. Vis Maior

 

Felek mentesülnek a Megrendelés alapján őket terhelő kötelezettségek teljesítésének részleges, vagy teljes elmulasztása miatti felelősség alól, amennyiben azok „vis major” következményeként állnak be; a mentesülés ezen vis maior helyzet megszűnéséig áll fenn.

A „vis major” fogalomkörébe tartoznak mindazok az események, amelyek a Megrendelés létrejöttét követően merülnek fel, és amelyek olyan rendkívüli természetű események, hogy azok bekövetkeztét a Felek nem láthatták előre, illetve nem kerülhették el semmilyen ésszerű intézkedéssel. Ezen rendkívüli események körébe tartoznak különösen: az árvíz, a tűz, a földrengés, vagy más természeti csapás, akárcsak a háború, katonai cselekmények, a hatósági szervek aktusai vagy cselekményei és bármely más, a Felek elvárható befolyási körén kívül eső körülmény.

Felek egyike sem vonható felelősségre a szerződéses kötelezettségei nem teljesítéséért abban az esetben, amennyiben az részben vagy egészben vis maior következménye.

 

 

  1. A Szolgáltató alkalmazás-üzemeltetői jogosultságai

 

Szolgáltató jogosult a regisztráció, illetve Vásárlás érvényesítését megtagadni vagy felfüggeszteni, ha a Vásárló által megadott adatok – azok hatályossága, valós volta – tekintetében kétsége merül fel.

 

Szolgáltató, mint a Webáruház üzemeltetője, jogosult döntést hozni minden, a Webáruház használatát érintő műszaki-technikai kérdésben, illetve ilyen kérdésekben jogosult a Felhasználóhoz felhívást vagy felszólítást intézni.

 

A Felhasználó a saját maga által megadott adatokért kizárólagos felelősséggel tartozik. Amennyiben a Felhasználó által megadott adat megtévesztő, hamis vagy a valóságnak más okból nem megfelelő, akkor Szolgáltató jogosult törölni a regisztrációt. Kizárható minden olyan igénybe vevő, aki ismételten megtévesztő, hamis vagy a valóságnak más okból nem megfelelő adatot ad meg. Ilyen esetekben a Felhasználó semmilyen megtérítési igénnyel nem élhet, azonban köteles lesz a Szolgáltató ezzel kapcsolatban felmerült kárát megtéríteni.

 

Szolgáltató, mint a Webáruház üzemeltetője, jogosult a felhasználás feltételeit be nem tartó, azokat megsértő, vagy az alkalmazást, illetve a többi Felet sértő vagy veszélyeztető tevékenységet folytató, megvalósító Felhasználót a Webáruházból kizárni. E kizárás a Webáruház használatára vonatkozó jogviszony megszüntetését jelenti. A Webáruházból történő kizárás azonnali hatályú.

 

A Webáruház működése a Szolgáltató által bármikor módosítható, fejleszthető. Ilyen esetekben a Webáruház használata akadályokba ütközhet vagy lehetetlenné válhat, illetve előfordulhat, egyes funkciói nem- vagy nem teljes mértékben lesznek használhatóak. Az előbbiekből eredő minden igény, követelés, kártérítés kizárt a Szolgáltatóval szemben.

A Szolgáltató ugyanakkor – amennyiben ez lehetséges – a tervezett módosításokról, fejlesztésekről igyekszik előzetes értesítést küldeni.

 

Amennyiben a Webáruház – akár átmenetileg, akár tartósan – nem-, vagy nem teljes mértékben működik, külső körülmény következtében (különösen: vis maior, hacker-támadás, elektromos kiszolgáló hálózat működésképtelensége), ez ebből eredő minden igény, követelés, kártérítés kizárt a Szolgáltatóval szemben.

 

 

  1. Adatkezelés

Szolgáltató adatkezelésével kapcsolatos információkat, jogokat és kötelezettségeket külön dokumentum, az adatvédelmi tájékoztató tartalmazza.

 

 

XII. Tájékoztatás, vegyes rendelkezések

 

Szolgáltató jelen ÁSZF-ben rögzített szabályok és tájékoztatások útján tesz eleget a távollévők között kötött szerződés megkötését megelőző kötelező tájékoztatásnak, a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet alapján.

 

A Weboldal és annak tartalma szerzői jogi védelem alá esik, Szolgáltató szellemi tulajdonát képezi és előzetes írásbeli engedélye nélkül részben vagy egészben történő bármilyen jellegű felhasználása tilos.

 

A Weboldal minden igénybe vevőjére, Felhasználójára az ÁSZF rendelkezései, vagyis a mindenkor hatályos általános szerződési feltételek vonatkoznak.

 

Amennyiben jelen ÁSZF bármely rendelkezése érvénytelen, vagy ténylegesen jogszabályellenes, úgy ez a rendelkezés elkülönítendő, és ez nem befolyásolja a többi rendelkezés érvényességét, a Felek pedig jó szándékkal tárgyalásokba bocsátkoznak a következményekről a fentiek szellemében.

 

Szolgáltató a jelen általános szerződési feltételek megváltoztatásának jogát fenntartja.

 

A jelen általános szerződési feltételekre a magyar jog az irányadó.

 

Jelen általános szerződési feltételekben nem szabályozott kérdésekben a Polgári Törvénykönyv és az egyéb hatályos jogszabályok vonatkozó rendelkezései az irányadóak.

 

Jelen általános szerződési feltételek szeptember 2023 napján lép hatályba.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. számú melléklet

 

Elállási/Felmondási nyilatkozatminta

 

(csak a szerződéstől való elállási/felmondási szándék esetén töltse ki és juttassa vissza)

 

Címzett:[1]

Meta-Tex International Kft.

2234 Maglód, Fö út 104

 

e-mail: orders@signatore-apparel.com

 

Alulírott/ak kijelentem/kijelentjük, hogy gyakorlom/gyakoroljuk elállási/felmondási jogomat/jogunkat az alábbi termék/ek adásvételére vagy az alábbi szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés tekintetében:[2]

 

Szerződéskötés időpontja /átvétel időpontja:[3]

 

A fogyasztó(k) neve:

 

A fogyasztó(k) címe:

 

Fogyasztó(k) banki adatai a visszatérítéshez:

Bank neve:

IBAN szám:

SWIFT kód:

 

 

A fogyasztó(k) aláírása: (kizárólag papíron tett nyilatkozat esetén)

 

Kelt

 

[1] Itt szükséges a vállalkozás nevének, postai címének, és – ha van – telefonszámának, telefax-számának és elektronikus levelezési címének megjelölése.

[2] Itt szükséges a szerződés tárgyául szolgáló termék vagy szolgáltatás megjelölése.

[3] A megfelelő jelölendő.

Start typing and press Enter to search

Kosár tartalma

Nincsenek termékek a kosárban.